miercuri, 16 martie 2011

Profesoara de germana si ... romana

 De cand am inceput clasa a cincea, la scoala noastra s-a facut atunci o clasa la care se preda germana in loc de franceza, si s-a continuat astfel de 4 ani in fiecare generatie, ca una din clase sa faac germana nu franceza.
In 4 ani de germana am avut nu mai putin de 7 profesori de germana:)) cei mai multi anul trecut (4).
Anul acesta a venit o doamna profesoara, care mai este profesoara la Colegiul Gh. Sincai si la Colegiul Economic. Eu personal nu am absolut nimic cu dansa, dar vorbeste foarte ciudat si amuzant:))
Sa va dau exemple de niste minunate perle pe care le scoate doamna profesoara:)))
In loc de miercuri zice "mercuri", in loc de Crăciun zice "Creciun".
La lectia despre  vreme ( das Wetter) spunea " soarele se raceste", " cerul este innourat".
La test ne spunea ca daca nu punem Umlaut( punctele alea de deasupra literelor) ne scade cinci sutimi ca " nu se poate asa ceva, mai! nu invatati nimic! "
La ora de azi am ras iarasi de ea:)) Ne-a dictat niste propozitii, si cand am ajuns la a7-a ne-a intrebat "Wie viele Satze haben wir? Mai, cate propozitii avem?" colegii au raspuns" sapte". Mai vorbeste ea ceva cu o colega si intreaba din nou:"  Mai, cate propozitii avem?" si eu am raspuns "sieben(7)" si alti colegi i-au zis pe romaneste sapte... Dupa aceseta ne-a mai dictat o propozitie si dupa ce a terminat de dictat intreaba" Acuma, cate propozitii avem?"=))) La care Bodo ii raspunde "pai daca am avut 7, si am mai scris una, 7+1=8, deci 8 propozitii".
Spre sfarsitul orei m-a scos la tabla sa scriu o propozite in care ultimul cuvand era Rad( nu stiu exact traducerea, dar cred ca inseamna bicicleta, sau ceva ce are legatura cu bibicleta) si am intrebat "La sfarsit se scrie cu "d" sau cu "t"?" Si proferoasa mi-a raspuns" Cu "r"! ":| si apoi am zis " La sfarsit" si raspunsul " A daaa, cu "d"."


Sper sa intelegeti ceva din povestea asta:))))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu